OPTIMALE VERKEERSVEILIGHEID VOOR ONZE KINDEREN

OBS De Springplank draagt het Brabants VerkeersveiligheidsLabel

Kinderen vormen een zeer kwetsbare groep in het verkeer. Daarom is het belangrijk dat kinderen leren veilig aan het verkeer deel te nemen. Om verkeerseducatie op scholen te stimuleren en een hoge kwaliteit te waarborgen, is hiervoor een speciaal keurmerk in het leven geroepen: het Brabants VerkeersveiligheidsLabel. OBS De Springplank vindt verkeersveiligheid erg belangrijk. Sinds 2009 zijn we de trotse eigenaren dit label. Om voor dit label in aanmerking te komen, moet de school kunnen aantonen dat er actief en structureel aandacht is voor verkeersonderwijs. Dit doen wij door het geven van verkeerslessen en verkeersprojecten met praktische oefeningen. Maar ook door aandacht te hebben voor een veilige schoolomgeving. Ook dit jaar heeft de Springplank het BVL-label weer ontvangen.

Praktische verkeersactiviteiten

Elk schooljaar worden er op OBS De Springplank verschillende verkeersactiviteiten georganiseerd. Hieronder vindt u een overzicht van de geplande activiteiten.

Datum Activiteiten
23 oktober t/m 27 oktober 2023 Verkeersweek 1 / Op voeten en fietsen naar school
24 oktober 2023 Verkeersbordenoptocht groep 1 t/m 4
25 oktober 2023 Fietsverlichtingsactie groep 5 t/m 8